Problém zaspať

Techniky, ako zaspať rýchlejšie

Nespavosť, z času na čas, trápi každého z nás. Prehadzovanie v posteli sa dá zvládnuť - pokiaľ sa nestane bežnou rutinou.

Ako sme si povedali už v minulom článku, spánkový režim má pre každého z nás úplne inú podobu. Tiež sme si vysvetlili, že keď sa pozrieme do minulosti, zistíme, že je úplne normálne zobudiť sa uprostred noci.

Jedna vec je, že nie vždy sa nám podarí spať nepretržitých osem hodín. Niečo úplne iné v nás vzbudzujú hodiny strávené pozeraním do plafóna. Zlosť a zúfalstvo z nočných nespavostí môže zmiznúť alebo sa postupne odbúravať. Najefektívnejším liekom na spanie je vytvoriť si kvalitnú uspávaciu rutinu. 

Čítať ďalej >
double bind

Ako sa vyslobodiť z double bind? (2. časť)

Ak sa vydáte vpravo, zablúdite. Ak odbočíte vľavo, nikdy k cieľu neprídete. Toto je v skratke double bind. Situácia, v ktorej máte viac možností, no vo všetkých prehrávate.

Do double bind sa môžete dostať veľmi rýchlo. Stačí ak si vaša manželka oblečie šaty, z ktorej jej trčí pol zadku a s pohľadom, ktorý hovorí, že ich veľmi chce sa vás spýta:

"Ako mi tie šaty pristanú?"

Môžete jej povedať, že to nestojí za veľa a uraziť ju, alebo kúpiť šaty, v ktorých ​nevyzerá dobre. Ani jedna možnosť nie je práve výhra.

Čítať ďalej >
3 Nespavosť

5 prekážok, ktoré spôsobujú nespavosť

Poznáte to, zobudíte sa uprostred noci a všetko okolo je ešte ponorené do hlbokej tmy. Nahmatáte mobil, pozriete na hodiny a s hrôzou zistíte: "Sakra, veď sú iba 2 hodiny ráno."

​Ak sa vám podobné príhody opakujú pravidelne, začnú vás nočné prebudenia pravdepodobne otravovať. Postupne si začnete klásť otázku: "Prečo nemôžem späť nepretržite 8 hodín? Trpím nespavosťou?"

Mám pre vás dobrú správu. Zobudiť sa uprostred noci nie je žiadna nenormálna katastrofa. Práve naopak, u niektorých ľudí je to bežná časť spánkového cyklu.

Spolu s pokročilým vývojom techniky sa znižoval počet hodín úplnej tmy. My, ľudia, sme si teda automaticky museli upraviť nočný režim.

Ešte pred samotným vysvetlením, aké zmeny nastali v spôsobe nášho spania, sa spolu pozrime na 5 najčasťejších príčin, ktoré nás zvyčajne prebudia zo sladkých snov.​

Čítať ďalej >

3 Ako sa vyrovnať so stratou blízkeho?

Smútok zo straty nemusí byť aplikovaný len na smrť blízkej osoby. Metóda, ktorú opisujem vo videu pomáha aj v iných kontextoch:

  • strata cennej veci
  • strata schopnosti vykonávať nejakú činnosť (šport, hudba)
  • strata identity - po prepustení zo zamestnania, rozchode
  • strata sna (neschopnosť mať deti, dosiahnuť materiálny úspech)

Smútok a žiaľ sú emócie, ktoré majú svoje opodstatnenie, ale len do určitej miery. Nejde o to sa im vyhnúť, alebo ich ignorovať.

Ide o to, aby ste vo svojej mysli dokázali opäť vytvoriť spojenie s vecami (ľuďmi), ktoré tu už nie sú. Nič na svete vám ich už nevráti, ale to neznamená, že máte len nariekať a stáť po zvyšok života na jednom mieste.

Upozornenie: určite sa nesnažte veci neprirodzene urýchľovať touto, alebo podobnými technikami.

Čítať ďalej >
1 2 3 20