Porazte Stres za 10 Minút s Touto Autohypnotickou Technikou

Na úvod si to hneď vyjasnime.. Stres vlastne nie je až taký hrozný. Dodáva vášmu telu hormóny, ako kortizol alebo adrenalín, bez ktorých by ste neurobili to, čo musíte. Problémom sa stres stáva, až keď presiahne určitú hranicu a trvá dlhodobo.

[su_quote class=”su-quote-has-cite”]V momente, keď nemáte možnosť vypustiť paru a odfiltrovať nahromadený stres, nastáva problém.[/su_quote]

Našťastie, väčšina stresu je krátkodobá a už po ceste z práce domov sa začne stres celého dňa postupne strácať. A samozrejme môžete tomuto procesu pomôcť, ak budete robiť tie správne veci. Príjemná prechádzka v prírode, čítanie obľúbenej knižky, alebo teplý kúpeľ je len pár činností, ktoré vás udržia v dobrej mentálnej kondícii.

Ale, nie vždy musia fungovať. Niekedy skrátka neviete vypnúť, pretože vám to vaša vedomá myseľ nedovolí. Vraciate sa v mysli stále späť, analyzujete a prechádzate si situácie celého dňa stále dokola. Je to skoro, akoby na pozadí vašej mysle stále niečo nepríjemne bzučalo. Ako nepríjemná mucha, ktorej sa neviete zbaviť, alebo svrbenie, ktoré neviete zastaviť. Napriek tomu, že si to prajete, neprestáva to a stres vás ničí psychicky aj fyzicky.

[su_quote class=”su-quote-has-cite”]Pre tento prípad je dobré mať v rukáve ešte nejaký tromf. Taký, ktorý zaručene utíši vašu myseľ a pomôže vám na chvíľu vypnúť rušivý svet okolo vás. Čo teda môžete spraviť v boji proti stresu?[/su_quote]

Denná dávka úľavy od stresu

Nájdite si 10 minút denne a použite ich na systematické ničenie stresu. Dobrou správou je, že to nie je také ťažké ako by sa vám mohlo zdať! Predstavte si napríklad, čo by sa mohlo stať, ak by ste navštívili hypnoterapeuta. Budete sa cítiť komfortne. Bude na vás rozprávať, zistí aký je váš cieľ a čo vám v ňom bráni. A potom vás prevedie postupom, ktorý vám pomôže napríklad odstrániť stres.

A tento postup by sme mohli rozdeliť do 4 stupňov, ktoré využívam v terapii aj ja:

Upriamená pozornosť

Predtým ako je možné vás zhypnotizovať je potrebné mať vašu plnú pozornosť. Ak sa na mňa nesústredíte, to, čo vám budem hovoriť nebude mať žiaden efekt. Takže ak praktizujete autohypnózu, potrebujete dodržiavať rovnaký princíp. Vo vašom prípade potrebujete dostať vašu pozornosť z vonkajšieho – okolitého sveta, do vášho vnútra.

Obídenie kritického faktoru

Tento stupeň slúži na obídenie vedomej mysle tak, aby som sa dostal k vášmu nevedomiu. V praxi používam mnoho metód od vágneho jazyka, zmätenia, nepriamych sugescií až po metafory, no vám bude stačiť jediná. Najrýchlejšou a najjednoduchšou metódou je sústrediť sa na vlastný dych.

Váš dych prebieha automaticky aj keď si ho vôbec nevšímate. V prípade, že sa na neho zameriate, vaša vedomá myseľ nemusí nič analyzovať, pretože dýchate tak, či tak. V takom prípade v podstate dávate svojej vedomej mysli povolenie aby si na moment oddýchla.

Aktivovanie nevedomej reakcie

Keď sme dali vašu vedomú myseľ bokom, ďalším krokom je stimulovať vaše nevedomie. Toto môžete dosiahnuť napríklad ak začnete myslieť na konkrétne miesto, alebo čas, ktorý bol pre vás významný.

Hľadáme miesto, alebo čas, ktorý je naplnený pozitívnymi spomienkami. Čas, v ktorom ste boli šťastní, sebavedomí, alebo napríklad zamilovaní. Môžu to byť aj okolnosti, keď ste dosiahli niečo, čo vám dalo pocit hrdosti, alebo zadosťučinenia. Akákoľvek spomienka, alebo predstava, ktorá prinesie silné emócie aktivuje vaše nevedomé prejavy.

Takže, keď robíte autohypnózu, preneste sa späť v čase na konkrétne miesto. Poobzerajte sa tam, počúvajte všetky zvuky, dotýkajte sa, cíťte a ovoniavajte. Zaplávajte si v tejto spomienke skoro tak, akoby ste tam znova naozaj boli.autohypnóza-stres-tranzformacia.sk

Vedenie nevedomia k pozitívnemu výsledku

V priebehu hypnoterapie ale aj počas mojich tréningov implantujem pozitívne sugescie do mysle mojich klientov. Tieto sugescie im pomáhajú udržať ich na správnej ceste a dodávajú potrebnú motiváciu na zmenu.

Pre každodennú stres ničiacu hypnózu nemusíte ísť až tak ďaleko. Nemusíte mať žiaden iný cieľ, ako potrebu zrelaxovať. Vypnúť a načerpať novú energiu. Pozitívne emócie a kľud, ktorý zažívate v autohypnóze urobí potrebnú prácu. Vy si môžete len užívať pokoj a uvoľnenie a nechať tento zážitok preniknúť do vášho tela a mysle.

Rátam s tým, že počas autohypnózy nebudete rozmýšľať v jednotlivých bodoch. A ani nemusíte. Čím viac budete autohypnózu trénovať, tým viac vám to pôjde. A keď to už budete mať v krvi, v želanom stave ste za pár sekúnd. Ak sa vám to pozdáva, tu máte postup na efektívnu 10 minútovú autohypnózu proti stresu.

10 minútová autohypnóza proti stresu

Aby ste sa uistili, že bude fungovať, zakomponujte do nej čo najviac zo 4 stupňov hypnoterapeutického procesu, ktorý som vám opisoval.

  • Nájdite si miesto, na ktorom nebudete 10 minút ničím rušení. Doprajte si pár minút navyše a uistite sa, že sú všetky vaše telefóny a zariadenia v tichom režime. Ak chcete, môžete si pustiť aj relaxačnú hudbu.
  • Sadnite si, alebo ľahnite. Ak nechcete zaspať, dajte si pod seba nejaké vankúše. V prípade, že zaspíte, nelámte si nad tým hlavu. Znamená to, že ste boli úspešní v zmiernení stresu. Odporúčam vyhnúť sa vašej posteli a na autohypnózu si vybrať špecifické miesto.
  • V duchu si povedzte, čo chcete dosiahnuť. Dajte svojmu nevedomiu tému, na ktorej má pracovať. V našom prípade to môže byť napríklad: Chcem sa uvoľniť, zrelaxovať a odbúrať stres.
  • Urobte hlboký nádych nosom a vydýchnite ústami. Opakujte 5 krát. Vnímajte, aké pocity sprevádza váš dych a ako sa každým nádychom plnia vaše pľúca čerstvým kyslíkom.
  • Pomyslite na svoje obľúbené miesto, alebo udalosť, v ktorej ste sa cítili naozaj dobre. Spomeňte si na to, kedy ste sa cítili komfortne a šťastní. Moment, keď bol život tak dobrý, že ste si mysleli, že to už lepšie ani nemôže byť.
  • Cíťte, aké to je byť v tejto predstave. Pozorujte samého seba, ako sa smejete, robíte tie veci, ktoré vás robili šťastným a spokojným. Všimnite si aj okolie a iných ľudí, ktorí prispeli k tomuto pocitu.
  • Použite všetky svoje zmysly aby ste zachytili emócie, ktoré ste vtedy cítili. Všimnite si, čo ste videli, počuli, cítili, povedali, čoho ste sa dotkli a čo ste ochutnali. Buďte tam, akoby ste tam naozaj boli a užívajte si to.
  • Keď pocity začnú ustupovať, zamerajte sa znova na svoj dych. S každým nádychom prichádzajte naspäť k bdelému vedomiu, až nakoniec otvorte oči a užite si pocit uvoľnenia.

A je to! Na prvý krát vám to možno bude trvať dlhšie ako 10 minút. Netrápte sa tým. Čas nie je podstatný. Keď už budete v autohypnóze skúsení, budete sa vedieť na špeciálne relaxačné miesto premiestniť v priebehu pár sekúnd.

Umenie Autohypnózy

Umenie Autohypnózy

Je samozrejmé, že používať autohypnózou len na stres by bolo ako jazdiť so zatiahnutou ručnou brzdou! Možnosť vypustiť paru a relaxovať je len začiatok cesty. Takže, ak vás zaujímajú pokročilé techniky autohypnózy a chcete sa ich naučiť pod mojim vedením, prihláste sa na tréning Umenie autohypnózy. Na tréningu vás zasvätím do tajov prepracovaných autohypnotických techník a naučím vás, ako využívať tranz a hypnózu pre komplexný rozvoj svojej osobnosti. Prečítajte si o tréningu viac – TU.


Ak Vám článok v niečom otvoril oči alebo by mohol byť zaujímavý pre Vašich známych, podporte ho lajkom a zdieľaním.

O autorovi

Martin Lajprík je medzinárodne certifikovaný hypnoterapeut a pomocou hypnózy ukazuje ľuďom, ako jednoducho meniť svoje myslenie. Sledujte jeho pravidelné vlogy na youtube a ak máte záujem o terapiu, kontaktujte ho správou >

  • Mária Lonská píše:

    Dobry den Martin. PROSIM vas da sa touto metodou vyliecit Tinitus? Mam neuuustale v ušiach pulzujuci tepavy šum. Mavam z toho uz depresie a nespavosť. DAKUJEM za odpoveď

  • >